Πώς Οι Αισθήσεις Συνδέονται Με Το Marketing: 5 Συμβουλές

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
FavoriteLoadingΠροσθήκη στα Αγαπημένα μου
17/05/2013 από
Zeoz

Ο άνθρωπος έχει πέντε αισθήσεις και αυτό είναι γεγονός. Τα πάντα στον κόσμο μας δίνονται μέσω της όρασης, της ακοής, της όσφρησης, της γεύσης και της αφής.

Και το πιο ενδιαφέρον πράγμα χωρίς τις αισθήσεις θα ήταν ένα τίποτα.
Μέσα από πολλές εκφάνσεις της ζωής διαπιστώνομε την εξαιρετική σημασία των αισθήσεων.

Δίνουμε προσοχή σε μερικές από αυτές τις αισθήσεις (σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία, δεχόμαστε το 80-90% των πληροφοριών μέσω της όρασης) και θα πρέπει να το λάβουμε αυτό υπόψη. Παρ ‘όλα αυτά, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να αγνοούμε τα λιγότερο χρησιμοποιούμενα όργανα, όπως κάνουν μερικοί marketers: νομίζουν ότι θα ήταν αρκετό να ασχοληθούν με τα μάτια και στην καλύτερη των περιπτώσεων με τα αυτιά. Στη συνέχεια, οι εν λόγω ειδικοί έκπληκτοι συνειδητοποιούν την αποτυχία των διαφημιστικών εκστρατειών τους.

Πρέπει να αναφέρουμε ότι ο δικτυακός χώρος και, στις περισσότερες περιπτώσεις, και η πραγματικότητα δεν επιτρέπουν να επηρεάζουν κάποια από τις αισθήσεις άμεσα, και έτσι ένας ικανός web marketer πρέπει να επικεντρωθεί στις μεταφορές.

Μια διαφήμιση πρέπει να περιλαμβάνει τη γεύση, τη μυρωδιά και την αφή μέσω της όρασης και της ακοής. Παρακάτω βρίσκονται μερικές συμβουλές μάρκετινγκ μέσω αισθήσεων στο διαδίκτυο με παραδείγματα.

five-senses

Χρησιμοποιούμε συνδυασμούς

Ο απώτερος σκοπός θα ήταν να καλυφτούν όλες οι αισθήσεις. Αλλά επειδή μπορεί αυτό να μη συμβαίνει θα πρέπει τουλάχιστον να προσπαθούμε να συνδυάζουμε διαφορετικές μεθόδους για να επηρεαστούν όσο γίνεται περισσότερο οι αισθήσεις.

Για παράδειγμα, υπήρχε μια ενδιαφέρουσα εκστρατεία για τα λεωφορεία σε μια ξένη χώρα όπου γινόταν το εξής: όταν ο ήχος από τη μάρκα παιζόταν, άρωμα από καφέ απελευθερωνόταν. Είναι ένα αρχικό παράδειγμα διαφήμισης που είχε να κάνει με την όσφρηση, αλλά τέτοιες τεχνικές δε θα είναι διαθέσιμες για τους web marketers σύντομα. Υπάρχουν όμως όλα τα εργαλεία που απαιτούνται για να χρησιμοποιήσουν έμμεσους τρόπους.

Η εικόνα θα πρέπει να είναι ολόκληρη

Για βελτίωση της ιδέας του προηγούμενου σημείου πρέπει να πούμε ότι όταν η ομάδα από τεχνικές δεν αποτελούν μία οντότητα, η διαφήμιση δεν θα φέρει το αναμενόμενο αποτέλεσμα.

Παρατηρούμε στα Starbucks όπου έχουν το δικό τους σήμα Hearmusic, το οποίο προσφέρει τη μουσική που χρειάζεται για να ολοκληρωθεί το άνετο περιβάλλον των Starbucks.

Τονίζουμε τις αισθήσεις για ένα προϊόν

Αν διαφημίζουμε ένα ιαπωνικό εστιατόριο, θα πρέπει να κάνουμε επίδειξη του σούσι στην ιστοσελίδα μας με τέτοιο τρόπο ώστε οι επισκέπτες αμέσως να πεινάσουν ενθυμούμενοι τη γεύση αυτού του νόστιμου πιάτου. Ο σχεδιασμός των προϊόντων θα πρέπει να είναι εκτυφλωτικός για τα μάτια. Τα καταστήματα με CD θα πρέπει να προκαλούν εικόνες με ήχο ελκυστικές για τον πελάτη.

Ένα συγκεκριμένο παράδειγμα είναι το iPod Touch. Η λέξη “άγγιγμα” παραπέμπει αυτόματα στην αίσθηση της αφής, τονίζοντας το κύριο χαρακτηριστικό του προϊόντος.

finger

Όχι στην υπερβολή των αισθήσεων

Στην αρχή του άρθρου αποφασίσαμε ότι η έλλειψη αισθήσεων κάνει τις εκστρατείες μάρκετινγκ ανεπαρκής. Ωστόσο, ένας αρχάριος μπορεί να παγιδευτεί στην υπερβολική χρήση αυτών,  τότε η διαφήμιση γίνεται ενοχλητική.

Μια έρευνα έδειξε ότι όσο πιο αργή μουσική, τόσο περισσότερο οι άνθρωποι ψώνιζαν, επίσης, όταν αργή μουσική παίζεται σε ένα εστιατόριο, ο λογαριασμός των πελατών είναι 29% υψηλότερος.

Διαφορετικές αλληγορίες για διαφορετικούς πολιτισμούς

cultures

Μερικές φορές, η συναισθηματική αντίληψη για ορισμένα πράγματα σε διαφορετικούς πολιτισμούς δεν είναι μόνο ξεχωριστή, αλλά ακόμη και εναλλακτική. Κάθε διαφημιστής πρέπει να είναι προσεκτικός με το τι ισχύει σε κάθε χώρα, διαφορετικά θα υπήρχε κίνδυνος να παρεξηγηθεί.

Ένα προφανές παράδειγμα είναι η μενθόλη. Στις ΗΠΑ το άρωμά του υποτίθεται ότι είναι ένα πρότυπο φρεσκάδας, αλλά στο Ηνωμένο Βασίλειο είναι απλά φαρμακευτική μυρωδιά.








Hide ↑

Xtnd.it Group | e-xtend your possibilities

Ripple Effects με SVG και Javascript ~ Material Design 

18 September 2015

Ενα σε βάθος tutorial για το πώς να οικοδομήσουμε  ripple effect  που περιγράφονται με βάση των προδιαγραφών σχεδιασμού της Google και να τις συνδυάσουμε[…]

Read more...

5η Έκθεση για τις Υπηρεσίες Internet Web World Expo 2015

18 September 2015

 24-25 Οκτωβρίου – Ζάππειο Μέγαρο|  

Η WebWorldExpo[…]

Read more...

WordPress Greek Community 3rd meetup

21 April 2015

Τρίτη 28/04/2015, 18:00
THE HUB EVENTS, Αλκμήνης 5, Κ. Πετράλωνα

Η ελληνική κοινότητα του WordPress είναι εδώ! Αρκετό καιρό μετά το προηγούμενο meetup[…]

Read more...






Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε ένα σχόλιο

 






RSS για τα σχόλια σε αυτό το άρθρο.  |  TrackBack URL



 
 
 

Eταιρείες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου




 

Το Όραμά Μας

3d2 3d2

Η νέα εποχή ξεκινάει…

Είστε έτοιμοι;

Παρά τις όποιες δυσκολίες συναντήσαμε, τελικά μετά από 1 χρόνο περίπου, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας και να βάλουμε τις σκέψεις μας στο σωστό μονοπάτι.

Ξεκινάμε μια νέα εποχή για τα Ελληνικά δεδομένα. Κοιτάμε μπροστά και οραματίζομαστε το μέλλον με αισιοδοξία σε μία πολύ δύσκολη εποχή!

Αν είστε digital artist (web designer. web developer, programmer, 3d animator, graphic designer κτλ)  δώστε λίγα λεπτά από τον χρόνο σας να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Σίγουρα σας ενδιαφέρει

 
web design forum

  • Προσεγγίστε νέους αναγνώστες και φίλους
  • Αποκτήστε το δικαίωμα να προωθήστε την σελίδα σας μέσω διαφημιστικών banner στο web design forum
  • Αποκτήστε συνδέσμους και backlinks δωρεάν
  • Αυτόματη προωθηση του άρθρου σας, σε διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.