Το Responsive Web Design δεν έχει σκοπό να αντικαταστήσει το Mobile Web Design

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)
FavoriteLoadingΠροσθήκη στα Αγαπημένα μου
30/03/2012 από
RsS

Ο χρήστης  @geobak στο timeline του Twitter ανέφερε ένα πολύ καλό άρθρο που είχε τίτλο “Responsive Web Design Isn’t Meant To Replace Mobile Web Sites” γραμμένο από τον Bryson Meunier της Marketingland.com. Το άρθρο αυτό αναφέρεται στο αν και πότε είναι απαραίτητη η επιλογή μιας responsive λύσης και, όπως λέει χαρακτηριστικά και ο συγγραφέας του άρθρου, εκφράζει τις απόψεις όχι μόνο του ίδιου, αλλά και του Ethan Marcotte, συγγραφέα του βιβλίου Responsive Web Design ο οποίος εισήγαγε τον όρο πρώτη φορά το Μάιο του 2010.

Responsive Web Design

Responsive web design is a design philosophy and front end development strategy that makes desktop websites accessible on a number of devices through the use of fluid grids, flexible layouts and media queries. Instead of serving your users multiple URLs depending on the device that they’re accessing your site with, responsive web design allows webmasters to design a site once and format it differently for many devices

Δηλαδή το Responsive Web Design είναι μια φιλοσοφία που εφαρμόζεται στο εικαστικό αλλά και στην ανάπτυξη της στρατηγικής του front end (User Interface) και επιτρέπει σε websites να είναι άμεσα προσπελάσιμα σε πληθώρα συσκευών ανεξάρτητα από την ανάλυση της οθόνης που διαθέτουν. Αυτό πετυχαίνεται με την χρήση ελαστικών πλεγμάτων (grids) και ελαστικών layouts και media. Αντί να γίνεται χρήση πολλαπλών URLs αναλόγως πλατφόρμας ή συσκευής, το Responsive Web Design επιτρέπει το ίδιο site (από το ίδιο URL) να απεικονίζεται και να λειτουργεί σωστά παντού. Αυτή η φιλοσοφία στο Web Design, επιτρέπει στους web designers / developers να σχεδιάζουν τον διαδικτυακό τόπο μια φορά και να του αλλάζουν μορφή ανάλογα με τις πλατφόρμες.

Γιατί είναι δελεαστικό το Responsive Web Design (RWD)

Είναι φυσικό επόμενο μια τέτοια φιλοσοφία να είναι ελκυστική. Οι περισσότεροι Web Designers / Developers και SEOs προωθούν αυτή την ιδέα για τους παρακάτω λόγους:

  1. Το RWD δεν απαιτεί από τους webmasters να διαχειρίζονται πολλαπλά websites, π.χ. ένα για Desktop, ένα για Tablet και ένα για Mobile.
  2. Η ανάπτυξη ενός διαδικτυακού τόπου γίνεται μόνο μία φορά. Δεν χρειάζεται να αναπτυχθεί ένα ξεχωριστό π.χ. site για smartphones.
  3. Το περιεχόμενο ενός διαδικτυακού τόπου δεν είναι διαθέσιμό από πολλαπλά URLs – δημιουργώντας κινδύνους duplicate content – αλλά από ένα και μοναδικό URL.
  4. Σε επίπεδο φιλοξενίας δεν υπάρχει λόγος φιλοξενίας πολλαπλών διαδικτυακών τόπων.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, θα έπρεπε να χρησιμοποιούν όλοι το RWD σε κάθε περίπτωση. Αυτή η άποψη υποστηρίζεται ένθερμα από πολλούς επαγγλεματίες του χώρου, αλλά όχι και από τον ίδιο τον ιδρυτή της ιδέας του Responsive Web Design. Ο ίδιος ο Ethan Marcotte αναφέρει κατηγορηματικά στο τέλος του βιβλίου του την εξής φράση:

“most importantly, responsive web design isn’t intended to serve as a replacement for mobile web sites”

Δηλαδή, το Responsive Web Design δεν είναι ο αντικαταστάτης του Mobile Web Design, μια άποψη η οποία μας βρίσκει σύμφωνους για τους εξής λόγους:

Δεν είναι πάντα ίδιες οι τεχνολογικές ανάγκες για κάθε πλατφόρμα

Είναι πολλές οι φορές που τεχνολογικά θέλουμε να πετύχουμε διαφορετικά πράγματα. Έχουμε άλλους στόχους για τους χρήστες που επισκέπτονται έναν διαδικτυακό τόπο από τον υπολογιστή τους και άλλους στόχους για τους χρήστες που επισκέπτονται τον ίδιο διαδικτυακό τόπο από το κινητό τους. Για παράδειγμα, υπάρχουν τεχνολογίες που μπορεί να είναι χρήσιμες για τον mobile χρήστη όπως geolocation για navigation ή event recording ή τεχνολογίες που χρησιμοποιούν τη φωτογραφική ενός κινητού, οι οποίες να μην έχουν καμία χρήση για τον χρήστη εκείνο που βλέπει ένα website από τον H/Y του και αντίστροφα. Αυτό που κάνει το RWD είναι να προσφέρει το ίδιο περιεχόμενο σε άλλη μορφή ή να αφαιρεί περιεχόμενο αλλά η τεχνολογία του διαδικτυακού τόπου παραμένει η ίδια για όλες τις πλατφόρμες. Αυτό και μόνο περιορίζει ένα project που θέλει να προσφέρει διαφορετική χρήση του website του ανάλογα με την πλατφόρμα.

Δεν είναι πάντα ίδιες οι ανάγκες περιεχομένου για κάθε πλατφόρμα

Εκτός από το επίπεδο της τεχνολογίας, μπορεί να θέλουμε να πετύχουμε διαφορετικούς στόχους και σε επίπεδο περιεχομένου. Όπως αναφέραμε παραπάνω το RWD σερβίρει το ίδιο περιεχόμενο παντού. Ανάλογα την περίπτωση (κάτι που ισχύει τις περισσότερες φορές) το περιεχόμενο για mobile sites χρειάζεται να είναι διαφορετικά διαμορφωμένο για να εξυπηρετεί καλύτερα τους mobile χρήστες. Να είναι πιο μικρό σε όγκο, πιο στοχευμένο, πιο γρήγορο στην ανάγνωση. Κάτι τέτοιο απαιτεί μια μοναδική λύση mobile web site.

Το Duplicate Content πρόβλημα με το SEO – πλέον – αντιμετωπίζεται

Σύμφωνα με το άρθρο της Google “30 search quality highlights (with codenames!)” η αλλαγή με κωδικό όνομα “old possum“ (skip redirect) αναφέρει πως πλέον οι διαδικτυακοί τόποι με mobile έκδοση που έχουν ξεχωριστό URL (π.χ. mobile.nameofwebsite.com) θα αναγνωρίζονται αυτόματα χωρίς ειδικά redirects από τη μηχανή αναζήτησης και θα σερβίρονται στα αποτελέσματα mobile αναζητήσεων αντί των κεντρικών websites. Αν δείτε στην εικόνα την αναζήτηση που κάναμε σε iPhone για τον όρο “Mykonos Luxury Hotel” θα παρατηρήσετε πως τα 2 πρώτα αποτελέσματα προσφέρουν αυτομάτως Mobile εκδόσεις ενώ το τρίτο αποτέλεσμα που δεν έχει mobile έκδοση παρουσιάζει την κανονική Desktop έκδοση.

Ο κώδικας των Mobile Web Sites είναι optimized για φορητές συσκευές και δίκτυα φορητής τηλεφωνίας

Οι φορητές συσκευές και οι browsers τους έχουν λιγότερη επεξεργαστική ισχή από ότι οι Η/Υ και οι αντίστοιχους πλοηγοί τους. Αυτό σημαίνει πως όσο πιο βελτιστοποιημένος είναι ο κώδικας μιας σελίδας γι’ αυτές τις πλατφόρμες τόσο το καλύτερο. Διατηρώντας μια “ελαφριά” σελίδα με δίχως περιττό κώδικα, μπορεί να παρουσιαστεί πολύ πιο γρήγορα και με λιγότερη επιβάρυνση στο δίκτυο φορητής τηλεφωνίας και κατά συνέπεια στο λογαριασμό του χρήστη. Το RWD ελέγχει μόνο την εμφάνιση του περιεχομένου και όχι τον κώδικα που χρησιμοποιείται. Αυτό σημαίνει πως ασχέτως παρουσίασης, η κινητή συσκευή είναι αναγκασμένη να κάνει download τον ίδιο όγκο δεδομένων αλλά και τον ίδιο κώδικα που κατεβάζει και ένας Η/Υ.

Δεν χρειάζεται να σχεδιαστεί όλος ο υπάρχον διαδικτυακός τόπος από την αρχή

Ένας από τους βασικούς λόγους που κάποιος δεν θα δημιουργήσει μια responsive λύση είναι γιατί έχει ήδη έναν διαδικτυακό τόπο από τον οποίο είναι πολύ ευχαριστημένος και θέλει να επεκταθεί και στις κινητές συσκευές. Σε αυτή την περίπτωση είναι πιο λογικό να επενδύσει στην κατασκευή ενός mobile web site παρά σε ένα εκ νέου RWD site.

Συμπέρασμα

Το άρθρο λοιπόν του Bryson Meunier της Marketingland.com καταλήγει στο ότι δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες και δεν έχουν όλα τα project τις ίδιες ανάγκες. Συμφωνούμε. Τα Mobile Website Designs και τα Responsice Website Designs έχουν τα υπέρ και τα κατά τους και αυτό που κρίνει την επιλογή είναι οι στόχοι και το περιεχόμενο του εκάστοτε έργου.











Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε ένα σχόλιο

 






RSS για τα σχόλια σε αυτό το άρθρο.  | 



 
 
 

Eταιρείες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου




 

Το Όραμά Μας

3d2 3d2

Η νέα εποχή ξεκινάει…

Είστε έτοιμοι;

Παρά τις όποιες δυσκολίες συναντήσαμε, τελικά μετά από 1 χρόνο περίπου, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας και να βάλουμε τις σκέψεις μας στο σωστό μονοπάτι.

Ξεκινάμε μια νέα εποχή για τα Ελληνικά δεδομένα. Κοιτάμε μπροστά και οραματίζομαστε το μέλλον με αισιοδοξία σε μία πολύ δύσκολη εποχή!

Αν είστε digital artist (web designer. web developer, programmer, 3d animator, graphic designer κτλ)  δώστε λίγα λεπτά από τον χρόνο σας να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Σίγουρα σας ενδιαφέρει

 
web design forum

  • Προσεγγίστε νέους αναγνώστες και φίλους
  • Αποκτήστε το δικαίωμα να προωθήστε την σελίδα σας μέσω διαφημιστικών banner στο web design forum
  • Αποκτήστε συνδέσμους και backlinks δωρεάν
  • Αυτόματη προωθηση του άρθρου σας, σε διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.