Κατασκευή ιστοσελίδας με χρήση προτύπου

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (4 votes cast)
FavoriteLoadingΠροσθήκη στα Αγαπημένα μου
17/01/2013 από
adavalas

Τόσοι οι πελάτες αλλά και εμείς που δραστηριοποιούμαστε στον χώρο του web design διατηρούμε τον προβληματισμό αν για την κατασκευή ιστοσελίδας είναι προτιμότερο να χρησιμοποιήσουμε κάποιο έτοιμο πρότυπο απο μια απο τις πολλές συλλογές που υπάρχουν στο internet ( ενδεικτικά αναφέρω την κορυφαία του είδους κατά την προσωπική μου εκτίμηση templatemonster.com ) στο οποίο φυσικά θα αντικαταστήσουμε χρώματα, λογότυπο, εικόνες με κάποια που θα δημιουργήσουμε εμείς ή θα προσπαθήσουμε να σχεδιάσουμε απο μηδενική βάση την ιστοσελίδα κάτι που πρακτικά μεταφράζεται σε ανοίγω το photoshop και δουλεύω μέχρι να έχω ένα psd αρχείο της απολύτου αρεσκείας του πελάτη τουλάχιστον.

Θα αναφέρω κάποια θετικά και κάποια αρνητικά σε κάθε περίπτωση

Θετικά και αρνητικά σημεία απο την χρήση προτύπου σε σντιπαραβολή με την πρωτότυπη δημιουργία

  • Χαμηλότερο κόστος.
  • Όταν αγοράζεις ένα πρότυπο με μέσο κόστος τα 60-100 ευρώ ο web designer έχει στην διάθεση του έτοιμες ιστοσελίδες και psd για να εργαστεί πάνω σε αυτά. Αυτό μειώνει το κόστος αφού περιορίζονται αισθητά οι εργατοώρες που θα δαπανήσει για το συγκεκριμένο project.
    Το αρνητικό σημείο έδω έγκειται πάλι στο ότι η χρέωση του πελάτη έγινε με αυτό κατά νου οπότε αν ξαφνικά ο web designer διαπιστώσει ότι έχει αλλάξει τα χρώματα, logo και εικόνες δεκάδες φορές και κυρίως του ζητηθεί να αλλάξει και η δομή της ιστοσελίδας(και η λειτουργικότητα σε περιπτώσεις δυναμικών ιστοσελίδων) στην προσπάθεια σας το πρότυπο να γίνει κάτι άλλο απο αυτό που ήταν αρχικά έχετε ενα πρόβλημα στις σχέσεις σας απευθείας.
    Ο πελάτης πρέπει πάντα να έχει κατά νου ότι ενοικιάζει υπηρεσίες και αν έχει δώσει περιγραφή τριών γραμμών κατά την παραγγελία (άρα και την κοστολόγηση) και προκύψουν μετά 3 σελίδες ζητούμενα θα θεωρήσει ότι έχει εξαπατηθεί με ότι αυτό συνεπάγεται για την συνεργασία. Κανένα μέρος δεν πρέπει να προσπαθεί κοινώς να πιάσει “κότσο” τον άλλον. Απλά θα φάει τα μούτρα του όπως συμβαίνει πάντα εξάλλου με τους κουτοπόνηρους στη ζωή.
    Φυσικά ο web designer οφείλει να είναι ειλικρινής για τις υπηρεσίες που προτίθεται να παρέχει, να τις εξηγήσει αναλυτικά στον πελάτη και όχι με τον φόβο της απώλειας του να λέει ΝΑΙ σε όλα.Απο την άλλη ο πελάτης να μάθει να εκτιμά αυτόν που δεν λέει ΝΑΙ σε όλα ή το λέει πάντα με το ίδιο κόστος.Η δημιουργία ιστοσελίδας αποτελεί μια ζωντανή διαδικασία στην οποία τα δυο μέρη διαπραγματεύονται. Το με το παρά μου γ… και την κυρά μου μπορεί να ισχύσει όταν δεν θα έχετε fix τιμή αλλά θα πληρώνετε τον designer με την εργατοώρα.

  • Μικρότερος χρόνος παραγωγής.
  • Οι λιγότερες εργατοώρες φυσικά σημαίνουν ότι η ιστοσελίδα θα δημιουργηθεί και σαφώς γρηγορότερα απο ότι αν ο σχεδιασμός της γίνονταν απο μηδενική βάση.
    Αν έχετε χρόνο και χρήμα να δαπανήσετε δημιουργήστε απο μηδενική βάση αν τα ζητούμενα σας , αισθητικά και λειτουργικά, δεν μπορούν να καλυφθούν απο ένα πρότυπο. Αν όμως δεν μπορείτε ή δεν θέλετε σε αυτή την χρονική στιγμή συμβιβαστείτε με την χρήση ενός προτύπου. Και τα δυο μαζί απλά δεν γίνονται. Αν κάποιος σας το υποσχεθεί δεν είναι μόνο αυτός απατεώνας(ή απλά ένας άνθρωπος ζορισμένος απο την κρίση που αγωνιά να πουλήσει). Είστε και εσείς κορόιδο.

  • Μεγαλύτερα ποσοστά επιτυχής έκβασης.
  • Το πρότυπο αποτελεί μια βάση αλληλοκατανόησης μεταξύ του σχεδιαστή και του πελάτη. Έχοντας ένα πρότυπο σαν βάση για την δημιουργία ιστοσελίδας αμφότερα τα μέρη έχουν μια βάση πάνων στην οποία γνωρίζουν ότι θα κινηθουν.Το τελικό αποτέλεσμα έχει ήδη πάρει κάποια μορφή στο μυαλό τους και άρα οι πιθανότητες παρεξηγήσεων μειώνονται σημαντικά. Προσωπικά το θεωρώ το σημαντικότερο πλεονέκτημα απο την χρήση προτύπου. Αν όμως έχετε μια ιδέα συγκεκριμένη αισθητικά και λειτουργικά να το αποφύγετε.
    Ο πελάτης όμως να έχει πάντα κατά νου το εξής. Το εικαστικό κομμάτι εξ ορισμού είναι υποκειμενικό.π.χ. το χρώμα. Προσωπικά λατρεύω το κόκκινο , εσείς ενδεχομένως το μπλε ή κάποιο άλλο χρώμα. Ποιό είναι το πιο ωραίο; Αν ρωτήσουμε ένα τρίτο να μας καταθέσει την γνώμη του θα πει ενδεχομένως το κίτρινο. Βλέπουμε λοιπόν ότι το εικαστικό κομμάτι μιας ιστοσελίδας είναι εξ ορισμού υποκειμενικό. Υπάρχουν όμως και κάποια αντικειμενικά σημεία στην όλη διαδικασία. Η ελληνική γλώσσα έχει μια όμορφη λέξη για το μη ωραίο. Την λέξη ά – σχημο δηλαδή αυτού που στερείται σχήμα. Πρέπει να διατηρείτα μια χρωματική αρμονία (συμβατά χρώματα μεταξύ τους ) αλλά και μια σχηματική αρμονία.Η ισορροπία αυτών θα οδηγήσει σε μια ωραία ιστοσελίδα. Τόσο απλά.
    Σε αυτό το κομμάτι η εμπειρία του web designer είναι καταλυτική και ο πελάτης πρέπει να δείξει εμπιστοσύνη ανεξαρτήτως ποια λύση έχει επιλέξει (πρότυπο ή πρωτότυπη δημιουργία).Αν για τον όποιον λόγο ο πελάτης νοιώθει ότι ο web designer δεν αξίζει αυτή την εμπιστοσύνη του (νοιώθει κοινώς ότι θέλει να τον “ξεπετάξει” απλά) τότε η λύση είναι απλή. Επιλέγετε άλλον.

    Φυσικά υπάρχουν πολλές πλευρές που δεν έχουν καλυφθεί. Θα ήταν αδύνατο σε ένα άρθρο. Αποτελεί μόνο ένα έναυσμα για σκέψεις








    Hide ↑

    Aσφάλεια στο opencart

    04 September 2014

    Με το θέμα της διαδικτυακής ασφάλειας να γίνεται ένας ολοένα και μεγαλύτερης σημασίας ζήτημα κατά την

    Read more...

    Μαθήματα opencart - Αλλαγή του navigation bar

    02 September 2014

    To OpenCart αποτελεί μια από τις πιο διάσημες πλατφόρμες για την κατασκευή[…]

    Read more...

    WordFence. Ασφάλεια στο wordpress

    01 September 2014

    Το WordFence είναι ένα ιδιαίτερα δημοφιλές WordPress plugin που χειρίζεται πολλούς διαφορετικούς και κρίσιμους τομείς ασφαλείας τόσο[…]

    Read more...






    Σχόλια

    Κωνσταντίνος
    17 January 2013


    Οι έτοιμες templates είναι όντως πιο γρήγορη δουλειά! Αλλά σίγουρα δεν παρέχει τη μοναδικότητα που θέλει κάποιος να έχει στην δουλειά του. Έχω μάθει από γνωστούς ότι υπάρχουν designers που χρέωσαν πχ joomla ή wordpress site σε τιμές 150€/200€ και μου φάνηκε στην αρχή απίστευτο.

    Ωστόσο, μετά κατάλαβα ότι πρόκειται για έτοιμες templates. Και το ακόμα χειρότερο, μια και ασχολούμαι και ξέρω λίγο περισσότερο το joomla υπήρχαν περιπτώσεις που δεν κατανοούσαν πλήρως το πρότυπο και για να κάνουν τη δουλειά τους αντικατέστησαν τις περιοχές του δυναμικού περιεχόμενου (content) με στατική html ή modules για να παρουσιάσουν ακόμα και άρθρα (άρθρο = content, κατεξοχήν)!

    Γενικώς πιστεύω ότι είναι καλύτερο να χρεώσεις 100-200 ευρώ παραπάνω, να κάνεις μια-δυο βδομάδες παραπάνω, και να ξέρεις τι έχεις κάνει, παρά να κάνεις παραχωρήσεις και στην τελική να ζημιώνεις τον πελάτη και την αξιοπιστία σου.


    Αφήστε ένα σχόλιο

     






    RSS για τα σχόλια σε αυτό το άρθρο.  |  TrackBack URL



     
     
     

    Eταιρείες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου




     

    Το Όραμά Μας

    3d2 3d2

    Η νέα εποχή ξεκινάει…

    Είστε έτοιμοι;

    Παρά τις όποιες δυσκολίες συναντήσαμε, τελικά μετά από 1 χρόνο περίπου, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας και να βάλουμε τις σκέψεις μας στο σωστό μονοπάτι.

    Ξεκινάμε μια νέα εποχή για τα Ελληνικά δεδομένα. Κοιτάμε μπροστά και οραματίζομαστε το μέλλον με αισιοδοξία σε μία πολύ δύσκολη εποχή!

    Αν είστε digital artist (web designer. web developer, programmer, 3d animator, graphic designer κτλ)  δώστε λίγα λεπτά από τον χρόνο σας να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Σίγουρα σας ενδιαφέρει

     
    web design forum

    • Προσεγγίστε νέους αναγνώστες και φίλους
    • Αποκτήστε το δικαίωμα να προωθήστε την σελίδα σας μέσω διαφημιστικών banner στο web design forum
    • Αποκτήστε συνδέσμους και backlinks δωρεάν
    • Αυτόματη προωθηση του άρθρου σας, σε διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.