Τρόποι Για Να Συνεχίσει Το Online Κοινό Μας Να Μας Διαβάζει

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
FavoriteLoadingΠροσθήκη στα Αγαπημένα μου
31/01/2013 από
Zeoz

Ο καθένας μπορεί να γράψει, αλλά δεν είναι όλοι συγγραφείς. Δεν έχει σημασία τι είδους ελεύθερος επαγγελματίας ή επιχειρηματίες που δραστηριοποιούμαστε μόνοι μας είμαστε, ή πόσο μεγάλη ή μικρή είναι η επιχείρησή μας, οι πιθανότητες να έχουμε δώσει ένα καλό κομμάτι online γραφής για την επιχείρηση μας είναι μεγάλες.

Το πιο σημαντικό είναι πως η γραφή είναι επικοινωνία. Και το μυστικό για την αποτελεσματική online επικοινωνία είναι η παρουσίαση. Εδώ είναι μερικές συμβουλές για να μας βοηθήσουν να γράψουμε για ένα online κοινό. Μόλις το συνηθίσουμε, το να γράφουμε για το Web θα είναι μια εύκολη υπόθεση.

Υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να κρατήσουμε στο πίσω μέρος του κεφαλιού μας όταν γράφουμε, όπως:

1. Μορφοποίηση με Σαφήνεια

Όταν γράφουμε για το Web, αν το κείμενο δεν έχει μορφοποιηθεί σωστά θα είναι κάτι αρνητικό. Κανείς δεν έχει το χρόνο να διαβάσει όλα αυτά που γράφουμε. Όλοι ρίχνουμε μια γρήγορη ματιά σ αυτά όταν είμαστε online.

Πώς να το διορθώσουμε:

Γράφουμε σύντομες προτάσεις για καλύτερη επίδραση. Προσπαθούμε να περιορίσουμε τις προτάσεις μας σε 15-20 λέξεις το πολύ. Ακόμη και φράσεις μίας λέξης και παράγραφοι είναι αποδεκτές online.

Στη συνέχεια, χωρίζουμε το κείμενο μας σε μικρότερες παραγράφους. Τρεις προτάσεις και παράγραφος είναι ο κανόνας αλλά πέντε προτάσεις και παράγραφος είναι αποδεκτό επίσης. Μπορούμε να αναμιγνύουμε μεγάλες και μικρές προτάσεις.

Αν το κείμενό μας απαιτεί πολλά στοιχεία που χωρίζουμε με ένα κόμμα, τα χωρίζουμε σε λίστες ή κουκκίδες. Χρησιμοποιούμε υπότιτλους (sub-headings) για να βοηθήσουν την καθοδήγηση του αναγνώστη μέσα από το κείμενό μας. Οι υπότιτλοι δίνουν στους αναγνώστες την ουσία του κειμένου με μια ματιά. Τους βοηθούν να απορροφήσουν περισσότερες πληροφορίες γρηγορότερα.

2. Γράφοντας σε παθητική φωνή

Είναι τόσο εύκολο να γράψουμε σε παθητική φωνή και οι περισσότεροι συγγραφείς δεν συνειδητοποιούν καν ότι γράφουν σε παθητική φωνή. Δυστυχώς, γράφοντας σε παθητική φωνή είναι κάτι αρνητικό για την online γραφή. Δεν απευθύνεται άμεσα στον αναγνώστη μας.

Εδώ είναι ένα παράδειγμα μιας πρότασης σε παθητική φωνή, “Ο ελεύθερος επαγγελματίας προσλήφθηκε από εμάς.” Και στην ενεργητική φωνή, “Έχουμε προσλάβει τον freelancer.”

Τώρα ας φανταστούμε την ανάγνωση των δύο προτάσεων σε, π.χ. , ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Ποιο από τα δύο ακούγεται καλύτερα;

Πώς να το διορθώσουμε:

Μπορούμε να δώσουμε την τεχνική εξήγηση για το πώς το υποκείμενο στην πρόταση εκτελεί την ενέργεια που εκφράζεται στο ρήμα, αλλά αυτό μόνο σύγχυση μπορεί να προκαλέσει και θα είναι δύσκολο να το θυμόμαστε όταν γράφουμε. Γράφοντας σε ενεργητική φωνή βοηθάει στο να έρθουμε κοντά με τον αναγνώστη μας.

Αντί να αναφερόμαστε στον εαυτό μας ή το κοινό μας σε τρίτο πρόσωπο, ας γράψουμε σε πρώτο πρόσωπο. Θα φανταζόμαστε τον εαυτό μας να μιλάει με κάποιον, ενώ γράφουμε.

3. Λάθος μήκος φράσης

Τις περισσότερες φορές, οι μη-συγγραφείς προδίδονται από το μήκος των προτάσεων τους. Οι αναγνώστες ρίχνουν μια ματιά όταν είναι online. Αυτό σημαίνει ότι αν οι προτάσεις μας είναι πολύ μεγάλες για να διαβαστούν γρήγορα, ο αναγνώστης θα σταματήσει την ανάγνωση και θα προχωρήσει.

Με κάθε πρόταση πάνω από 25 λέξεις, το ενδιαφέρον των αναγνωστών χάνεται. Ας φανταστούμε την ανάγνωση της μίας πρότασης μετά την άλλη που είναι πολύ μεγάλη για να διαβαστούν με μια αναπνοή. Είναι κουραστικό, έτσι δεν είναι;

Πώς να το διορθώσουμε:

Το να το διορθώσουμε αυτό είναι εύκολο. Το μόνο που έχουμε να κάνουμε είναι να χωρίσουμε το κείμενό μας σε μικρότερες προτάσεις. Ερευνούμε μια σκέψη, μια ιδέα ή ένα σημείο ανά πρόταση.

Βεβαιωνόμαστε ότι το μήκος των προτάσεων είναι μεταξύ 16-20 λέξεις το ανώτατο όριο. Θα είναι ακόμα καλύτερα αν μπορούμε να διαχειριστούμε μικρότερες προτάσεις.

Βεβαιωνόμαστε ότι το μήκος των προτάσεων μας ποικίλλει. Πολλές σύντομες προτάσεις και το κείμενο γίνεται απότομο. Πολλές μεγάλες προτάσεις και γίνεται κουραστικό στην ανάγνωση. Αναμειγνύουμε το μήκος των προτάσεών μας για καλύτερη ανάγνωση.

4. Δεν υπάρχει ροή

flow

Μια από τις πιο δημοφιλής συμβουλές γραπτώς (ίσως όλων των εποχών) είναι: Ο σκοπός της πρώτης πρότασης μας είναι να κάνουμε τον αναγνώστη να διαβάσει την δεύτερη πρόταση μας και ούτω καθεξής.

Ενώ η ποιότητα της γραφής είναι κάτι πολύ σημαντικό για το σημείο αυτό, η ροή και η δομή της εν λόγω γραφής μετράει πολύ επίσης.

Αν το γράψιμό μας δεν είναι δομημένο και εμφανίζεται με ένα τυχαίο τρόπο, ο αναγνώστης μας θα αναρωτιέται τι προσπαθούμε να πούμε.

Πώς να το διορθώσουμε:

Οργανώνουμε τα κείμενά μας σε μια δομή για να ρέουν με λογικό τρόπο. Ξεκινάμε με την εισαγωγή, στη συνέχεια, προχωράμε, δηλώνοντας όλες τις απόψεις μας πριν τα συνοψίσουμε όλα αυτά στο συμπέρασμα.

Μορφοποιούμε το γράψιμό μας για το Web. Χρησιμοποιούμε μικρές παραγράφους εκφράζοντας μια ιδέα μέσα σε αυτό, χρησιμοποιούμε υπότιτλους, λίστες, κλπ. ώστε να είναι ευκολότερη η ανάγνωση.

5. Σεβόμαστε τους αναγνώστες μας

Audiencerespect

Όταν γράφουμε για ένα κοινό, είναι σημαντικό να τους σεβόμαστε. Ακριβώς όπως και σε μια κατ ιδίαν συνομιλία, δείχνουμε το σεβασμό μας με το να είμαστε φιλικοί, και να μην τους προσβάλλουμε.

Υπάρχει μια πολύ λεπτή γραμμή μεταξύ σεβασμού στους αναγνώστες μας και προσβολής αυτών. Μερικές φορές όταν βοηθάμε πολύ μπορεί αυτό να αποτύχει.

Ας πάρουμε τα online tutorials για παράδειγμα. Αν τα απλοποιήσουμε πολύ και εξηγούμε κάθε πράγμα, διατρέχουμε τον κίνδυνο υπονόμευσης των δεξιοτήτων των αναγνωστών μας. Αν δεν το κάνουμε, κινδυνεύουμε να αποξενώσουμε τους αναγνώστες μας που δεν βρίσκουν το tutorial μας χρήσιμο αρκετά.

Πώς να το διορθώσουμε:

Ορίζουμε τον ιδανικό αναγνώστη μας και γράφουμε γι ‘αυτόν. Αν λάβουμε το παράδειγμα με το tutorial λίγο περισσότερο υπόψη μας, και ο αναγνώστης που στοχεύουμε είναι ένας αρχάριος, τα λεπτομερή tutorials που εξηγούν κάθε πράγμα θα μπορούσε να είναι ο ιδανικός τρόπος για να προχωρήσουμε. Αν οι αναγνώστες μας είναι έμπειροι, δείχνοντας απλά τη σωστή κατεύθυνση θα ήταν αρκετό.

Για tutorials και άλλα είδη online γραφής, βεβαιωνόμαστε ότι το γράψιμό μας είναι φιλικό και δεν κάνει τον αναγνώστη μας να νιώθει ότι προσβάλλεται.

Χρησιμοποιώντας το «εσύ» και «εσείς» είναι τρόποι για να κάνουμε τους αναγνώστες μας να νιώθουν ότι μιλάμε ειδικά για αυτούς.

6. Δεν υπάρχει πρόσκληση για δράση

call-to-action

Το γράψιμο στο Web είναι για να πείσουμε τον αναγνώστη μας να λάβει δράση μετά την ανάγνωση του περιεχομένου μας. Θα μπορούσε να είναι κάτι τόσο απλό όσο να αφήσουν ένα σχόλιο ή τόσο περίπλοκο όπως να μας εμπιστευθούν για να αγοράσουν κάτι από εμάς.

Αν δεν υπάρχει πρόσκληση για δράση στη γραφή μας, πώς θα ξέρουν τι θέλουμε να κάνουν; Ή γιατί έχουμε γράψει το περιεχόμενο;

Πώς να το διορθώσουμε:

Συμπεριλαμβάνουμε μια πρόσκληση για δράση στο τέλος του περιεχομένου μας. Αν γράφουμε σε ένα blog post, τους ζητάμε να μοιραστούν τις σκέψεις τους, να μας ενημερώνουν εάν συμφωνούν ή διαφωνούν ή ζητάμε να αφήσουν ένα σχόλιο.

Προσκαλώντας τους αναγνώστες να μοιράζονται το περιεχόμενό μας μέσω των social media είναι ένα κάλεσμα για δράση επίσης. Αν θέλουμε να αγοράσουν κάτι, ή να εγγραφούν για ένα ενημερωτικό δελτίο, κλπ., τους ενημερώνουμε προσθέτοντας πρόσκληση για δράση όπως «Αγοράστε τώρα» ή «Εγγραφείτε εδώ».

7. Βελτιώνοντας τις προσδοκίες μας

Είναι τόσο απλό όσο η μορφοποίηση του κειμένου μας, η γραφή σε ενεργητική φωνή, η πρόσκληση για δράση και πάνω απ ‘όλα – ο σεβασμός στον αναγνώστη μας. Το καλό πράγμα με το γράψιμο είναι ότι μόλις ξέρουμε τι πρέπει να προσέξουμε, είναι απλό να το βελτιώσουμε.

Ξεκινάμε με την εξάσκηση των παραπάνω σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μας. Για άλλες μορφές online γραψίματος, γράφουμε όπως κάνουμε συνήθως, αλλά αφιερώνουμε χρόνο για να διορθώσουμε και να επεξεργαστούμε αυτές τις συμβουλές στο μυαλό μας. Μετά από μερικές φορές, αυτά τα λάθη δε θα υπάρχουν καθώς γράφουμε και προτού να το ξέρουμε, το γράψιμό μας θα έχει βελτιωθεί.








Hide ↑

Xtnd.it Group | e-xtend your possibilities

Ripple Effects με SVG και Javascript ~ Material Design 

18 September 2015

Ενα σε βάθος tutorial για το πώς να οικοδομήσουμε  ripple effect  που περιγράφονται με βάση των προδιαγραφών σχεδιασμού της Google και να τις συνδυάσουμε[…]

Read more...

5η Έκθεση για τις Υπηρεσίες Internet Web World Expo 2015

18 September 2015

 24-25 Οκτωβρίου – Ζάππειο Μέγαρο|  

Η WebWorldExpo[…]

Read more...

WordPress Greek Community 3rd meetup

21 April 2015

Τρίτη 28/04/2015, 18:00
THE HUB EVENTS, Αλκμήνης 5, Κ. Πετράλωνα

Η ελληνική κοινότητα του WordPress είναι εδώ! Αρκετό καιρό μετά το προηγούμενο meetup[…]

Read more...






Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε ένα σχόλιο

 






RSS για τα σχόλια σε αυτό το άρθρο.  |  TrackBack URL



 
 
 

Eταιρείες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου




 

Το Όραμά Μας

3d2 3d2

Η νέα εποχή ξεκινάει…

Είστε έτοιμοι;

Παρά τις όποιες δυσκολίες συναντήσαμε, τελικά μετά από 1 χρόνο περίπου, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας και να βάλουμε τις σκέψεις μας στο σωστό μονοπάτι.

Ξεκινάμε μια νέα εποχή για τα Ελληνικά δεδομένα. Κοιτάμε μπροστά και οραματίζομαστε το μέλλον με αισιοδοξία σε μία πολύ δύσκολη εποχή!

Αν είστε digital artist (web designer. web developer, programmer, 3d animator, graphic designer κτλ)  δώστε λίγα λεπτά από τον χρόνο σας να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Σίγουρα σας ενδιαφέρει

 
web design forum

  • Προσεγγίστε νέους αναγνώστες και φίλους
  • Αποκτήστε το δικαίωμα να προωθήστε την σελίδα σας μέσω διαφημιστικών banner στο web design forum
  • Αποκτήστε συνδέσμους και backlinks δωρεάν
  • Αυτόματη προωθηση του άρθρου σας, σε διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.