Οργάνωση Ετήσιου Πλάνου Marketing Για Την Επιχείρηση Σας

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
FavoriteLoadingΠροσθήκη στα Αγαπημένα μου
28/01/2013 από
Zeoz

Με το ξεκίνημα του νέου έτους είναι καλό να σκεφτόμαστε τους νέους στόχους που θέτουμε για την επιχείρηση μας.

Ίσως η στρατηγική μας στο freelancing marketing της επιχείρησης μας να ήταν έως τώρα χαλαρή. Ή ίσως είχαμε βάλει μαζί και μια λειτουργική προσέγγιση σχεδίου marketing στο παρελθόν, αλλά θέλουμε να βελτιώσουμε τις προηγούμενες προσπάθειες. Ανεξάρτητα από το επίπεδο των marketing δεξιοτήτων μας στις επιχειρήσεις, η δημιουργία ενός αποτελεσματικού σχεδίου μάρκετινγκ για τον επόμενο χρόνο πρέπει να είναι εφικτή.

Συνίσταται επίσης ιδιαίτερα, δεδομένου ότι θα μας βοηθήσει με τον προϋπολογισμό μας, τις marketing μεθόδους επιλογής, και τα αποτελέσματα. Επιπλέον, θα αισθανθούμε πολύ πιο σίγουροι και οργανωμένοι στο πλαίσιο των προσπαθειών που κάνουμε για το marketing με ένα σύνολο κατευθυντήριων γραμμών.
Να θυμόμαστε όμως ότι το σχέδιό μας είναι μια σειρά κατευθυντήριων γραμμών και όχι ένα σύνολο νόμων τους οποίους δε μπορούμε να αλλάξουμε. Κρατάμε το σχέδιο μάρκετινγκ μας, σε σημείο προσβάσιμο όλο το χρόνο. Γράφουμε διαφορετικά χρονοδιαγράμματα στο ημερολόγιό μας, ώστε να ξέρουμε πότε πρέπει να επανεξετάσουμε το σχέδιό μας. Κάνουμε αλλαγές στο σχέδιό μας καθώς μπορεί να συμβούν απρόβλεπτα γεγονότα, και συνεχίζουμε.

Ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι άψογο από την αρχή. Ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ είναι απλά αυτό που μας καθοδηγεί ομαλά μέσα στους επόμενους 12 μήνες της επιχείρησή μας.

Καθώς είμαστε στη διαδικασία στρατηγικού σχεδιασμού για το marketing, ας δούμε τον παρακάτω οδηγό που θα μας βοηθήσει να δημιουργήσουμε ένα ισχυρό ετήσιο πλάνο πάνω στο marketing.

Καθορίζουμε την Επιχείρηση μας

factory

Το πρώτο βήμα για την οικοδόμηση ενός αποτελεσματικού σχεδίου, είναι να γνωρίζουμε την επιχείρησή μας. Ορίζουμε τους πελάτες μας και την ταυτότητά μας ως freelance επιχείρηση. Γνωρίζοντας αυτές τις δύο πτυχές, θα μας βοηθήσουν καλύτερα να αποφασίσουμε πού και πώς να προσελκύσουμε τους πελάτες μας.

Κατά την περιγραφή των πελατών, φροντίζουμε να γράφουμε ποιος είναι «ιδανικός πελάτης»: που ακριβώς θέλουμε να στοχεύσουμε; Έχει να κάνει με το φύλο του; Πού βρίσκονται γεωγραφικά ή σε ποιες online ιστοσελίδες συχνάζουν; Μήπως ο ιδανικός πελάτη έχει μια ορισμένη ηλικία; Τι χρειάζεται ή τι θέλει ο πελάτης μας; Εάν οι ιδανικοί πελάτες μας είναι επιχειρήσεις, φυσικά θα ψάξουμε λίγο διαφορετικά από ό, τι για τους καταναλωτές.

Κατά τον καθορισμό της ταυτότητα μας ως ελεύθεροι επαγγελματίες, φροντίζουμε να διαφοροποιούμαστε από τους ανταγωνιστές μας. Γιατί να επιλέξουν εμάς και όχι τον ανταγωνιστή μας- είμαστε πιο ευπαρουσίαστοι, παρέχουμε ταχύτερες υπηρεσίες, έχουμε φθηνότερες τιμές;

Αφού έχουμε ορίσει τους πελάτες μας και το εμπορικό σήμα μας, τότε μπορούμε να επιλέξουμε την καλύτερη στρατηγική που ταιριάζει στους πελάτες μας και σε μας ως ελεύθεροι επαγγελματίες.

Καθορίζουμε τις Λεπτομέρειες 

Το επόμενο βήμα περιλαμβάνει αναλυτικά τους στόχους μάρκετινγκ και τις υπηρεσίες μας. Γνωρίζοντας τους στόχους μας επιτρέπει να δημιουργήσουμε ένα σχέδιο που θα ανταποκρίνεται καλύτερα σε αυτούς. Καθορίζοντας τις υπηρεσίες μας, μας παρέχει κατευθυντήριες γραμμές για την επιλογή των σωστών μεθόδων μάρκετινγκ της επιχείρησής μας.

Βεβαιωνόμαστε ότι οι στόχοι μας είναι λογικοί. Για παράδειγμα, αν δεν είχαμε ποτέ περισσότερο από έναν πελάτη κάθε μήνα, ένας ετήσιος στόχος πέντε πελατών την εβδομάδα, κατά πάσα πιθανότητα δεν είναι εφικτός – ειδικά από τη στιγμή που πιθανό είναι ότι δεν θα έχουμε την υποδομή να χειριστούμε αυτήν την αύξηση εργασίας. Κατά τον καθορισμό των στόχων μας, μπορούμε να ορίσουμε τον αριθμό των projects ανά μήνα, για παράδειγμα, το ποσό του εισοδήματος ανά μήνα.

Κατά την περιγραφή των υπηρεσιών μας, μπορεί να είναι χρήσιμο να χρησιμοποιήσουμε τα: προϊόν, τιμή, τοποθέτηση και προαγωγή, ως κατευθυντήρια γραμμή. Αυτά χρησιμοποιούνται από πολλές επιχειρήσεις για να καθορίσουν την καλύτερη στρατηγική που είναι προσαρμοσμένη σε αυτό που πωλούν:

Προϊόν

product

Η άποψη για τα προϊόντα για τους ελεύθερους επαγγελματίες μπορεί να είναι διαφορετική από ό, τι θα είναι για τις επιχειρήσεις που πωλούν ένα προϊόν που αγοράζουν οι καταναλωτές. Συχνά, ένα προϊόν freelancing είναι μια υπηρεσία, όπως copywriting ή graphic design. Μπορούμε να ορίσουμε το προϊόν μας με το τελικό αποτέλεσμα, όπως ένα άρθρο ή ένα λογότυπο. Στην πραγματικότητα, μπορεί να χρειαστεί να ορίσουμε και τις δύο απόψεις, αν χωρίσουμε το κόστος σε τέλη παροχής υπηρεσιών και τέλη προϊόντων.

Τιμή

price

Η τιμή του προϊόντος μας κατά πάσα πιθανότητα δεν θα αφορά μόνο μια καθορισμένη τιμή. Μπορεί να έχουμε διαφορετική τιμή ανάλογα με το είδος της υπηρεσίας που χρησιμοποιούμε για να παρέχουμε το προϊόν στις απαιτήσεις των πελατών. Για παράδειγμα, ως copywriter, μπορούμε να ζητήσουμε διαφορετικές τιμές για τους επισκέπτες blogging από ό, τι κάνουμε για το on-page περιεχόμενο της ιστοσελίδας του πελάτη.

Τοποθέτηση

Η τοποθέτηση του προϊόντος μας καθορίζει το πώς μπορούμε να το διανείμουμε στον πελάτη. Ως ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτό γίνεται άμεσα, πράγμα που σημαίνει ότι μπορούμε να στείλουμε το προϊόν στον πελάτη.

Προώθηση

promo

Η προώθηση του μάρκετινγκ είναι οι διαφορετικοί δίοδοι που χρησιμοποιούμε για να προσεγγίσουμε τους πελάτες. Για παράδειγμα, κάποιοι έχουμε αποκτήσει πολλούς πελάτες μέσω του blogging επισκεπτών.

Βλέπουν βιογραφικά μας και επικοινωνούν μαζί μας μέσω των πληροφοριών που έχουμε εκεί. Μπορούμε επίσης να χρησιμοποιήσουμε online διαφημίσεις, social media buzz, εκστρατείες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, εκτύπωση διαφημιστικού, ιστοσελίδες freelance εργασίας και πολλά άλλα.

Δημιουργία Στρατηγικών Marketing

marketing_strategy

Ένα ισχυρό σχέδιο μάρκετινγκ για το επερχόμενο έτος περιλαμβάνει μια λεπτομερή περιγραφή των στρατηγικών που αναφέρονται στο τμήμα προώθησης πιο πάνω (προϊόν, τιμή, τοποθέτηση και προαγωγή). Σε αυτό το σημείο της διαδικασίας στρατηγικού marketing σχεδιασμού, μπορεί να βοηθήσει αν χωρίσουμε κάθε στρατηγική σε 5 ενότητες: τι, γιατί, προσδοκίες, κόστος και χρονοδιάγραμμα.

Αν προσλάβουμε έναν βοηθό μάρκετινγκ, στη συνέχεια, καθορίζουμε ποια καθήκοντα θα χειριστούμε και ποια θα χειριστεί ο βοηθός μας. Πριν απαντήσουμε σε μερικές ερωτήσεις, ας κάνουμε μια έρευνα.

Ποια μέθοδο?

Το πρώτο τμήμα της κάθε στρατηγικής θα πρέπει ακριβώς να εξηγεί ποια μέθοδο περιλαμβάνει. Καθορίζουμε τη μέθοδο marketing, με όσο το δυνατόν περισσότερες λεπτομέρειες. Για παράδειγμα, ας πούμε ότι το marketing ηλεκτρονικού ταχυδρομείου είναι μια από τις στρατηγικές μας.

Μπορεί να αποφασίσουμε να στείλουμε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου μόνο σε αυτούς που έχουν γραφτεί στην ιστοσελίδα μας για να λαμβάνουν e-mail από εμάς. Αυτός είναι ένας σαφής τρόπος για να βεβαιωθούμε ότι ακολουθούμε τις οδηγίες email marketing, αν και μπορεί να μην έχουμε μια αρκετά μεγάλη λίστα για να ξεπεράσουμε τις ανάγκες μας.

Μπορεί να αποφασίσουμε να νοικιάσουμε μια στοχοθετημένη λίστα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου για να χρησιμοποιήσουμε για το χρόνο και να στείλουμε ένα ορισμένο αριθμό στρατηγικών e-mails. Είναι δυνατόν να νοικιάσουμε email λίστες όπως περιγράφεται σε αυτό το άρθρο σχετικά με την ενοικίαση λιστών.

Κατά το σχεδιασμό αυτό, μπορούμε να συμπεριλάβουμε λεπτομέρειες όπως ποια είναι η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θα χρησιμοποιήσουμε, το γενικό μήνυμα που θέλουμε να στείλουμε και αν σκοπεύουμε ή όχι, να χρησιμοποιήσουμε εξωτερικούς πόρους ή επιχειρήσεις.

Γιατί

why

Το “γιατί” της κάθε στρατηγικής θα πρέπει να εξηγεί γιατί επιλέξαμε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη μέθοδο. Π.χ. , στο παράδειγμα του e-mail marketing, μπορεί να έχουμε επιλέξει αυτή τη μέθοδο, επειδή η αγορά- στόχος μας αποτελείται από 30-40 ετών ανθρώπους με καριέρα που σημαίνει ότι ελέγχουν τα email τους αρκετές φορές την ημέρα.

Προσδοκίες

Ποια είναι τα αποτελέσματα που ελπίζουμε να δούμε από κάθε στρατηγική; Θέτοντας προσδοκίες θα μας βοηθήσουν να καθορίσουμε εάν οι στρατηγικές μας δουλεύουν από την αρχή του έτους.

Πηγαίνοντας στα e-mails θα μπορούσαμε να είμαστε πιο συγκεκριμένοι στην επιχείρησή μας και να καθορίσουμε ότι θα λαμβάνουμε ένα ορισμένο ποσοστό απαντήσεων.

Κόστος 

Μπορεί να χρειαστεί να υπολογίσουμε πόσο θα μας κοστίσει η κάθε στρατηγική, αλλά ας βρούμε το χρόνο για να ψάξουμε πληροφορίες έτσι ώστε να έχουμε μια πιο ακριβή εκτίμηση. Για παράδειγμα, ψάχνουμε εταιρείες που νοικιάζουν στοχοθετημένες λίστες e-mail και μαθαίνουμε το κόστος από εταιρίες που μας ενδιαφέρουν.
Αν θα προσλάβουμε ένα designer για να δημιουργήσει τα e-mail μας, τότε ας συγκεντρώσουμε μερικά αποσπάσματα από μερικά. Απλά ας θυμηθούμε ότι όσο πιο ακριβές το κόστος μας είναι, τόσο καλύτερα μπορούμε να σχεδιάσουμε τον προϋπολογισμό μας – ή ας αποφύγουμε τη συγκεκριμένη μέθοδο marketing, εάν αποδειχθεί ότι είναι πολύ δαπανηρή.

Χρονοδιάγραμμα

time_schedule
Δημιουργούμε ένα χρονοδιάγραμμα που περιλαμβάνει τα πάντα, από πότε πρέπει να αρχίσουμε να δουλεύουμε σ αυτή τη μέθοδο έως την ημερομηνία έναρξης. Με το email marketing, θα πρέπει να οριστεί μια ημερομηνία για την έναρξη του σχεδιασμού, την αγορά της λίστας, βάζοντας τα όλα μαζί, και στη συνέχεια, πιέζουμε το κουμπί αποστολή. Για μια καμπάνια Google Adwords, μπορούμε επίσης αν θέλουμε να συμπεριλάβουμε την ημερομηνία διακοπής.

Ως freelancers, έχουμε μια σειρά από στρατηγικές μάρκετινγκ διαθέσιμες οι οποίες θα είναι περισσότερο από αποτελεσματικές στην επίτευξη του κοινού που στοχεύουμε. Τύποι στρατηγικών marketing θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν οτιδήποτε από τοποθετήσεις διαφημίσεων, συνδέσεις θυγατρικών, blogging επισκεπτών, κοινωνικές εκστρατείες στα μέσα ενημέρωσης, εκστρατείες ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, έντυπες διαφημίσεις, ή ακόμη και εκδηλώσεις, όπως εμπορικές εκθέσεις. Επιλέγουμε εκείνους που θα μας βοηθήσουν να μείνουμε στα πλαίσια του προϋπολογισμού.

Συνοψίζουμε τις στρατηγικές μας

Το τελευταίο κομμάτι του ετήσιου σχεδιασμού μας θα πρέπει να είναι μια περίληψη. Μια περίληψη των δαπανών, των σχεδιαγραμμάτων μας, και τα αναμενόμενα αποτελέσματα θα μας βοηθήσουν να ξέρουμε τι να περιμένουμε και που βρισκόμαστε καθ όλη τη διάρκεια του χρόνου.

Χωρίζουμε το κόστος μας σε σύνολο ανά μήνα, ή όπως θέλουμε να το χωρίσουμε. Τα μηνιαία σύνολα μπορεί να μας βοηθήσουν να βεβαιωθούμε ότι έχουμε αρκετά στον προϋπολογισμό μας για να επιτρέψουν αυτές τις δαπάνες κάθε μήνα.

Αφήνουμε χώρο για αλλαγές. Εάν ο προϋπολογισμός μας δεν μπορεί να χειριστεί το επόμενο κύμα των online διαφημίσεων για το μήνα, δεν τους προγραμματίζουμε. Αν υπάρχει μια συγκεκριμένη στρατηγική που φέρνει αποτελέσματα λιγότερα από ό, τι αναμενόταν, κάνουμε μια αλλαγή και βλέπουμε αν αυτή η αλλαγή βοήθησε.

Η περίληψη είναι επίσης το μέρος για να κρατήσουμε σημειώσεις σχετικά με τις αλλαγές που κάναμε στην καμπάνια μας. Αυτό θα μας βοηθήσει μόνο στο σχεδιασμό στρατηγικής του επόμενου έτους, και μας δίνει μια κατευθυντήρια γραμμή για το τι μπορεί να θέλουμε να αφήσουμε στην άκρη και τι μπορεί να θέλουμε να αλλάξουμε.

Παρακολουθούμε τα αποτελέσματά μας

results-learning

Ένας από τους ευκολότερους τρόπους για να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα είναι η δημιουργία ενός υπολογιστικού φύλλου που απαριθμεί όλες τις μεθόδους marketing μας. Καθώς οι πελάτες επικοινωνούν με εμάς, ρωτάμε πώς μας βρήκαν. Σημειώνουμε κάθε απάντηση κάτω από την στήλη για τη συγκεκριμένη μέθοδο μάρκετινγκ.

Φυσικά, ο μόνος τρόπος ότι η μέθοδος αυτή θα λειτουργήσει είναι να ρωτήσουμε την προοπτική που έχουμε επικοινωνία, είτε αποφασίσουν να χρησιμοποιήσουν τις υπηρεσίες μας είτε όχι. Αν εργάζεται μαζί μας και κάποιος άλλος που μπορεί να χειριστεί νέες επαφές, βεβαιωνόμαστε ότι κατανοούν τη σημασία του να ρωτάνε κάθε φορά, ‘Πώς μάθατε για εμάς;’ Αν και κάθε πελάτης μπορεί να μην απαντήσει, τουλάχιστον ξέρουμε ότι κάναμε την προσπάθεια μας στη συλλογή αυτών των πληροφοριών.

Υπάρχουν ορισμένες τακτικές που μπορούμε να υιοθετήσουμε για να αποσπάσουμε καλύτερες απαντήσεις. Αν ένας πελάτης επικοινωνήσε μαζί μας από το τηλέφωνο, μπορούμε απλά να ρωτήσουμε, προτρέποντας τους με διαφορετικούς τρόπους που μπορεί να μας έχουν βρει (αφίσες, καρτ-ποστάλ, ένα e-mail).

Για εκείνους που επικοινώνησαν μαζί μας μέσω e-mail, μπορούμε να ζητήσουμε στην αρχή του e-mail μας πως άκουσαν για εμάς, τονίζοντας το ερώτημα για περαιτέρω έμφαση. Για φόρμες επικοινωνίας στην ιστοσελίδα μας, ζητάμε να συμπληρώσουν μια drop down λίστα που παραθέτει τρόπους με τους οποίους μπορεί να έχουν ακούσει για εμάς. Αν οι προοπτικές μας στείλουν μήνυμα σε λογαριασμό social media, στην απάντηση μας ρωτάμε πως άκουσαν για μας.

Για ορισμένες καμπάνιες, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ένα συγκεκριμένο e-mail ή τον αριθμό τηλεφώνου για να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα. Θα καταλάβουμε στη συνέχεια, ότι ο καθένας που μας έστειλε μέσω e-mail ή μας κάλεσε σε αυτόν τον αριθμό τηλεφώνου μας βρήκαν μέσω της συγκεκριμένης μεθόδου marketing.

Μπορούμε επίσης να παρακολουθούμε τα αποτελέσματα μέσω του Google Analytics και μια συγκεκριμένη σελίδα προορισμού. Για παράδειγμα, χρησιμοποιώντας το Google Analytics, βλέπουμε πόσες επισκέψεις έχουμε λάβει από μια συγκεκριμένη διαφήμιση ή link, και στη συνέχεια, βλέπουμε πόσοι από τους επισκέπτες επικοινώνησαν μαζί μας για τις υπηρεσίες μας.

Το Ετήσιο Σχέδιο Marketing μας

Ενώ η οικοδόμηση ενός ετήσιου σχεδίου marketing μπορεί να απαιτεί πολλή δουλειά, μας ξεπληρώνει μακροπρόθεσμα. Όχι μόνο θα είμαστε πολύ πιο συγκεντρωμένοι στις ημερήσιες, εβδομαδιαίες, μηνιαίες κτλ. εργασίες μας, αλλά επίσης θα ξέρουμε καλύτερα ποιοι μέθοδοι marketing λειτουργούν και ποιους πιθανόν να μην συμπεριλάβουμε στο πλάνο του επόμενου έτους.

Μια λεπτομερής έκθεση μπορεί να κάνει τη διαφορά στο κατά πόσο το ετήσιο σχέδιο μας θα είναι αρκετά ισχυρό ώστε να μας καθοδηγήσει μέχρι το τέλος του έτους.








Hide ↑

Xtnd.it Group | e-xtend your possibilities

Ripple Effects με SVG και Javascript ~ Material Design 

18 September 2015

Ενα σε βάθος tutorial για το πώς να οικοδομήσουμε  ripple effect  που περιγράφονται με βάση των προδιαγραφών σχεδιασμού της Google και να τις συνδυάσουμε[…]

Read more...

5η Έκθεση για τις Υπηρεσίες Internet Web World Expo 2015

18 September 2015

 24-25 Οκτωβρίου – Ζάππειο Μέγαρο|  

Η WebWorldExpo[…]

Read more...

WordPress Greek Community 3rd meetup

21 April 2015

Τρίτη 28/04/2015, 18:00
THE HUB EVENTS, Αλκμήνης 5, Κ. Πετράλωνα

Η ελληνική κοινότητα του WordPress είναι εδώ! Αρκετό καιρό μετά το προηγούμενο meetup[…]

Read more...






Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε ένα σχόλιο

 






RSS για τα σχόλια σε αυτό το άρθρο.  |  TrackBack URL



 
 
 

Eταιρείες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου




 

Το Όραμά Μας

3d2 3d2

Η νέα εποχή ξεκινάει…

Είστε έτοιμοι;

Παρά τις όποιες δυσκολίες συναντήσαμε, τελικά μετά από 1 χρόνο περίπου, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας και να βάλουμε τις σκέψεις μας στο σωστό μονοπάτι.

Ξεκινάμε μια νέα εποχή για τα Ελληνικά δεδομένα. Κοιτάμε μπροστά και οραματίζομαστε το μέλλον με αισιοδοξία σε μία πολύ δύσκολη εποχή!

Αν είστε digital artist (web designer. web developer, programmer, 3d animator, graphic designer κτλ)  δώστε λίγα λεπτά από τον χρόνο σας να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Σίγουρα σας ενδιαφέρει

 
web design forum

  • Προσεγγίστε νέους αναγνώστες και φίλους
  • Αποκτήστε το δικαίωμα να προωθήστε την σελίδα σας μέσω διαφημιστικών banner στο web design forum
  • Αποκτήστε συνδέσμους και backlinks δωρεάν
  • Αυτόματη προωθηση του άρθρου σας, σε διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.