Freelancers – Τρόποι Για Να Αποφύγετε Να Σας Εξαπατήσουν

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 5.0/5 (2 votes cast)
FavoriteLoadingΠροσθήκη στα Αγαπημένα μου
29/12/2012 από
Zeoz

Το ξεκίνημα στον κόσμο του freelancing, είναι μια συναρπαστική στιγμή για έναν νέο ελεύθερο επαγγελματία, με πολλές ευκαιρίες, καθώς οι εταιρείες συνεχίζουν να συρρικνώνονται και να τους αναθέτουν πολλούς τύπους υπηρεσιών.

Το κακό είναι ότι ποτέ δεν ήταν εύκολο να ανταμειφτούμε σύμφωνα με αυτά που αξίζουμε.

Το Διαδίκτυο είναι γεμάτο με απάτες που παγιδεύουν τους freelancers όλων των ειδών. Πολύ συχνά, οι νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες μετά από μια εβδομάδα εργασίας, συνειδητοποιούν ότι κερδίζουν πολύ πιο κάτω από τον κατώτατο νόμιμο μισθό.

Πώς μπορούμε να αποφύγουμε να μας εκμεταλλεύονται και να αρχίσουμε να κερδίζουμε πραγματικά χρήματα;
Παρακάτω είναι μια γρήγορη περιήγηση στους τρόπους που μπορούν να αποφύγουν, οι νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες για να μην εξαπατηθούν.

Ρωτάμε ερωτήσεις

question

Όταν είμαστε νέοι, είναι εύκολο να ενθουσιαζόμαστε, όταν κάποιος μας καλέσει ή μας στείλει e-mail για ένα νέο project τότε σχεδόν χωρίς καμία σκέψη συμφωνούμε σ αυτό. Στη συνέχεια συνειδητοποιούμε ότι δεν έχουμε καμία ιδέα για το τι ακριβώς έχουμε συμφωνήσει.

Αν νομίζουμε ότι οι ερωτήσεις δείχνουν κάτι αρνητικό, δεν το κάνουν – οι επαγγελματίες ρωτάνε πολλές από αυτές. Γι ‘αυτό πριν κλείσουμε το τηλέφωνο να έχουμε ορίσει με σαφήνεια το έργο, την προθεσμία, τα υλικά που απαιτούνται, και την πληρωμή.

Δεν δίνουμε Δωρεάν Δείγματα

brochure

Αν έχουμε κάνει ήδη έστω και ένα δείγμα, έστω κι αν είναι για το δικό μας blog, ας αντισταθούμε στο δέλεαρ των προσφορών που θα ακούσουμε όπως πχ: έχω πολύ δουλεία να σου δώσω!! στείλε μου 3 δείγματα για αυτά που ζητάω και θα σε πάρω να σου πω αν προχωράμε την δουλεία…

Αν δεν έχουμε δείγματα ακόμη, ας δημιουργήσουμε μερικά που μπορούμε να δείξουμε. Στην ιδανική περίπτωση, ας δουλέψουμε για μια τοπική επιχείρηση σαν bonus, έτσι ώστε να έχουμε ένα δείγμα από έναν πραγματικό πελάτη.

Αλλά μην υποβάλετε την εργασία στον πελάτη δωρεάν με την ελπίδα ότι θα σας φέρει περισσότερη δουλειά.

Η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των προσφορών είναι απάτη. Το άρθρο μας, η φωτογραφία, το σχέδιο πιθανόν να χρησιμοποιηθούν χωρίς αμοιβή ή άδεια, και δεν θα μιλήσουμε ξανά με αυτόν τον “πελάτη”.

Λαμβάνουμε Όλα τα Στοιχεία Επικοινωνίας του Πελάτη

contact

Στις μέρες μας, πολλή δουλειά ανατίθεται μέσω e-mail. Αλλά να είμαστε προσεκτικοί όποιος θέλει να μας προσλάβει με την υπογραφή μόνο του ονόματος π.χ. Νίκος, χωρίς e-mail, αριθμό διεύθυνσης, ηλεκτρονική διεύθυνση της εταιρείας, ή τηλέφωνο. Θα χρειαστούμε περισσότερες πληροφορίες όταν έχουμε να κάνουμε με πελάτες.

Πώς θα συνεχίσουμε να επιδιώκουμε την πληρωμή από έναν άνθρωπο που δε γνωρίζουμε, όταν η επιταγή δεν εμφανίζεται; Βεβαιωνόμαστε ότι έχουμε τα πλήρη στοιχεία επικοινωνίας – και κάνουμε μια μικρή έρευνα για να επιβεβαιώσουμε ότι πρόκειται για μια πραγματική εταιρεία – πριν υπογράψουμε.

Αξιολογούμε Περισσότερο τον Εαυτό μας

evaluate

Όταν οι νέοι freelancers αρχίζουν την έρευνα και τη μάθηση σχετικά με τα ποσά που χρεώνουν οι επαγγελματίες μένουν έκπληκτοι. Αν έχουμε αρχίσει να εργαζόμαστε για διάφορες πλατφόρμες αντί να έχουμε το δικό μας πελατολόγιο ίσως να έχουμε μια στρεβλή άποψη για το ποιες είναι οι τιμές που χρεώνουν οι freelancers.

Εάν κινούμαστε σ αυτόν τον τομέα, μπορεί να έχουμε την τάση να εκτιμήσουμε τη δουλειά μας λιγότερο απ όσο στην πραγματικότητα είναι ​​και να χάσουμε αρκετά χρήματα.

Υπάρχουν αρκετά παραδείγματα όπου νέοι freelancers ζητούσαν λίγα χρήματα -που σε αυτούς φαίνονταν αρκετά- ενώ στην ουσία θα μπορούσαν να ζητήσουν ακόμα και περισσότερα. Αξίζει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο για να διερευνήσουμε τις τρέχουσες τιμές για τους τύπους της εργασίας που κάνουμε. Υπάρχουν πολλοί οδηγοί αναφοράς που θα μπορούσαμε να ψάξουμε.

Το πιο σημαντικό, μην σκεφτόμαστε ότι ως νέοι freelancers δεν δικαιούμαστε σωστές απολαβές. Έχουμε ικανότητες και ο χρόνος μας έχει αξία. Ρωτάμε για δίκαιες απολαβές και στη συνέχεια τις αυξάνουμε.

Ζητάμε Προκαταβολή

money

Ένα μειονέκτημα που έχουν οι νέοι freelancers είναι ότι ξεκινάνε τη δουλειά, χωρίς να έχουν πάρει ένα μέρος από τα χρήματα που έχουν συμφωνηθεί.

Στον κόσμο των επιχειρήσεων-πελατών, οι προκαταβολές είναι ρουτίνα – οπότε ας ζητήσουμε. Το πενήντα τοις εκατό είναι αρκετά συνηθισμένο. Εάν είναι ένας πελάτης από άλλη χώρα, μπορούμε ενδεχομένως να πάρουμε ακόμη και ολόκληρο το αντίτιμο.

Όταν ο πελάτης είναι διατεθειμένος να πληρώσει προκαταβολικά, είναι ένα ισχυρό μήνυμα ότι έχουμε έναν καλό πελάτη και δεν θα έχουμε κανένα πρόβλημα στην τελική πληρωμή μας. Όταν δίνουν προκαταβολές, δεσμεύονται ότι το έργο θα γίνει. Αν αποφεύγουν να προβούν σε αυτό, τότε αυτό μας κρούει τον κώδωνα.
Η εξαίρεση εδώ είναι όταν εργαζόμαστε για εκδόσεις. Δεν θα πάρουμε προκαταβολή από αυτό το είδος της αγοράς. Αλλά οποιοδήποτε άλλο είδος επιχείρησης, μη κερδοσκοπικής, ή άλλων υπηρεσιών θα πρέπει να πληρώνουν εκ των προτέρων.

Έχουμε γραπτή σύμβαση

contract

Είναι λογικό να νιώθουμε ευχαριστημένοι όταν κάποιος μας στέλνει email και θέλει τις υπηρεσίες μας. Αλλά ας σκεφτούμε στο μέλλον για το πότε είναι η κατάλληλη ώρα να στείλουμε το τιμολόγιο. Χωρίς γραπτή σύμβαση, ο πελάτης δεν έχει καμία νομική υποχρέωση να μας πληρώσει.

Εάν δεν έχουμε κάποιο χαρτί, δεν θα μπορούσαμε να κινηθούμε ούτε νομικά και να πάρουμε τα χρήματά μας γιατί δεν έχουμε καμία νομική στήριξη.

Εκτός από αυτήν την προοπτική, υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες για να καταλήξουμε σε μια τυπική σύμβαση. Για παράδειγμα, εάν είμαστε συγγραφείς μπορούμε να ανατυπώσουμε τα δικαιώματα μας μετά από ένα καθορισμένο χρονικό διάστημα; Έχουμε την κυριότητα του έργου, ή ο πελάτης αγοράζει όλα τα δικαιώματα; Τι θα συμβεί αν υπάρχει μια διαφωνία;

Η σύμβαση είναι το σημείο όπου διευκρινίζονται όλα αυτά τα θέματα. Αν το μόνο που μπορούμε να πάρουμε είναι ένα σύντομο email που συνοψίζει τους όρους, ας απαντήσουμε ότι συμφωνούμε και θα είμαστε σε θέση να τεκμηριώσουμε τα βασικά στοιχεία της συμφωνίας μας και την ημερομηνία που έγινε.

Οι μεγάλες εταιρείες κάνουν τις συμβάσεις τους με αυτόν τον τρόπο. Αλλά αν δεν είμαστε σίγουροι, ας έχουμε ένα δικηγόρο να επανεξετάσει τη σύμβασή μας. Οι οργανισμοί για freelancres είναι μια καλή πηγή για δείγματα συμβάσεων και παραπομπές σε ένα δικηγόρο.

Ορίζουμε όρους πληρωμής

Αυτό είναι ένα σημαντικό σημείο της σύμβασης γιατί μπορεί να μπερδευτούμε σχετικά με αυτό. Ας πούμε ότι έχουμε προσληφθεί για να σχεδιάσουμε μια σύνθετη ιστοσελίδα για έναν πελάτη. Μπορεί να πληρωθούμε το 50 τοις εκατό μπροστά, τα υπόλοιπα όμως χρήματα πότε θα τα πάρουμε?

Θα πρέπει να ορίσουμε δύο βασικά πράγματα για να πληρωθούμε:

• ενεργοποιούμε την πληρωμή, όπως “την παράδοση των πρώτων 10 ιστοσελίδων”
• τους όρους πληρωμής – πόσο καιρό πρέπει να μας πληρώσουν αφού το έναυσμα της πληρωμής ξεκινήσει

Η τελική πληρωμή είναι ιδιαίτερα δύσκολο να καθοριστεί, και πολλοί νέοι ελεύθεροι επαγγελματίες καταλήγουν να μπερδεύονται σχετικά με την τελευταία αυτή επιταγή.

Είναι ένα κοινό πρόβλημα ότι οι πελάτες παίρνουν το τελικό σχέδιο μας και στη συνέχεια εξαφανίζονται. Δεν απαντούν στα τηλεφωνήματα. Μπορεί απλά να είναι απασχολημένοι ή μπορεί να προσπαθούν να αποφύγουν την τελική πληρωμή.

Αυτός είναι ο λόγος που χρειάζεται να δημιουργήσουμε ένα έναυσμα για την τελική πληρωμή μας με όρους όπως, “καταβάλλεται κατά την οριστικοποίηση ή εντός 30 ημερών της παράδοσης του τελικού σχεδίου, όποιο από τα δύο συμβεί νωρίτερα.”

Με αυτό τον τρόπο, δεν μπορούν να παρατείνουν την οριστικοποίηση για πάντα, και ξέρουμε το τελικό σημείο κατά το οποίο πρέπει να πληρωθούμε.

Δεν προτρέχουμε

hurry

Ένα άλλο πρόβλημα είναι το εξής: ας υποθέσουμε ότι έχουμε ακούσει από έναν blogging πελάτη ο οποίος λέει ότι θα στείλει ένα συμβόλαιο σύντομα και μας ζητάει παρ αυτά να ξεκινήσουμε με μερικά από τα posts τους γιατί είναι ένα μεγάλο project που πρέπει να γίνει άμεσα. Έτσι ξεκινάμε άμεσα την έρευνα σχετικά με αυτό το θέμα όμως στη συνέχεια δεν έχουμε νέα από τον πελάτη μας και τελικά ανακαλύπτουμε ότι έχει αποτύχει το έργο. Σαν αποτέλεσμα έχουμε χάσει ώρες σε μια προοπτική που τελικά δεν ευδοκίμησε.

Αυτό το πρόβλημα είναι αρκετά εύκολο να αποφευχθεί: Μην αρχίσουμε να εργαζόμαστε μέχρι να υπογραφεί το συμβόλαιό μας και μέχρι να φτάσει η επιταγή. Δεν είναι πελάτης μέχρι να υπογράψει και να πληρώσει, γι ‘αυτό ας συνεχίσουμε το marketing και το ψάξιμο πελατών μέχρι εκείνη τη στιγμή.

Σκεφτόμαστε πριν δράσουμε

Συχνά, οι τοπικές επιχειρηματικές προοπτικές θα μας ζητήσουν να κάνουμε μία πρόσωπο με πρόσωπο συνάντηση μαζί τους. Εκτός αν είμαστε πολύ κοντά, ας αποφύγουμε κάτι τέτοιο.
Οι κατά πρόσωπο συναντήσεις καταναλώνουν πολύ χρόνο. Μπορείτε να περάσουμε τη μισή μέρα στην κίνηση ή χρησιμοποιώντας δημόσια συγκοινωνία. Θα μπορούσαμε να επικοινωνήσουμε μέσω Skype ή μέσω chat.

Δεν Κάνουμε Δωρεάν Consulting

Ενώ είμαστε στην εν λόγω συνεδρίαση ή μιλώντας στο τηλέφωνο, να παρακολουθούμε το ρολόι. Ορισμένες προοπτικές θα πάρουν ώρες, κάνοντας μας πολλές ερωτήσεις σχετικά με το πώς πρέπει να κάνουν το marketing τους.

Στην αρχή ίσως μας αρέσει, έως τη μακρά συνάντηση που τελειώνει και διαπιστώνουμε ότι ακόμα δε μας έχει ανατεθεί κανένα project. Στη συνέχεια, θα μας ζητήσουν να έρθουμε σε μια άλλη συνάντηση.

Θα μας καλούν για όσο χρονικό διάστημα είμαστε πρόθυμοι να εργαστούμε εθελοντικά με τις ιδέες σας. Τελικά, συχνά δεν είναι σίγουροι για το τι θέλουν να κάνουν – και έχουμε σπαταλήσει αρκετές ώρες.

Το πολύ 30 λεπτά θα πρέπει να διαρκεί η συνομιλία σχετικά με το freelance project.

Καθώς η συζήτηση πλησιάζει τα 15-20 λεπτά, είναι η ώρα για να πάρουμε τον έλεγχο λέγοντας τι προτείνουμε να κάνουμε εμείς και βάζοντας μια τελεία. Κατευθύνουμε τη συζήτηση πηγαίνοντας τη πίσω στο βασικό στόχο.

Εάν δεν υπάρχει συνεννόηση και κανένα έργο δεν είναι προ των πυλών, σηκωνόμαστε, και εξηγούμε ότι η μισή ώρα που είχε προγραμματιστεί για αυτή τη συνάντηση έχει τελειώσει, και ότι έχουμε μια άλλη δέσμευση, που πρέπει να πάμε. Εάν αναφέρουμε να προγραμματίσουμε συζήτηση μ αυτούς για στρατηγικές marketing με χρέωση, τότε είναι πολύ πιθανό να μπουν στο θέμα άμεσα.

Αν ακολουθήσετε τις παραπάνω συμβουλές, σίγουρα θα έχετε γλυτώσει από ένα μεγάλο ποσοστό κακών πελατών.








Hide ↑

Xtnd.it Group | e-xtend your possibilities

Ripple Effects με SVG και Javascript ~ Material Design 

18 September 2015

Ενα σε βάθος tutorial για το πώς να οικοδομήσουμε  ripple effect  που περιγράφονται με βάση των προδιαγραφών σχεδιασμού της Google και να τις συνδυάσουμε[…]

Read more...

5η Έκθεση για τις Υπηρεσίες Internet Web World Expo 2015

18 September 2015

 24-25 Οκτωβρίου – Ζάππειο Μέγαρο|  

Η WebWorldExpo[…]

Read more...

WordPress Greek Community 3rd meetup

21 April 2015

Τρίτη 28/04/2015, 18:00
THE HUB EVENTS, Αλκμήνης 5, Κ. Πετράλωνα

Η ελληνική κοινότητα του WordPress είναι εδώ! Αρκετό καιρό μετά το προηγούμενο meetup[…]

Read more...






Σχόλια

Δεν υπάρχουν σχόλια ακόμα.

Αφήστε ένα σχόλιο

 






RSS για τα σχόλια σε αυτό το άρθρο.  |  TrackBack URL



 
 
 

Eταιρείες παροχής υπηρεσιών διαδικτύου




 

Το Όραμά Μας

3d2 3d2

Η νέα εποχή ξεκινάει…

Είστε έτοιμοι;

Παρά τις όποιες δυσκολίες συναντήσαμε, τελικά μετά από 1 χρόνο περίπου, καταφέραμε να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας και να βάλουμε τις σκέψεις μας στο σωστό μονοπάτι.

Ξεκινάμε μια νέα εποχή για τα Ελληνικά δεδομένα. Κοιτάμε μπροστά και οραματίζομαστε το μέλλον με αισιοδοξία σε μία πολύ δύσκολη εποχή!

Αν είστε digital artist (web designer. web developer, programmer, 3d animator, graphic designer κτλ)  δώστε λίγα λεπτά από τον χρόνο σας να διαβάσετε το παρακάτω άρθρο. Σίγουρα σας ενδιαφέρει

 
web design forum

  • Προσεγγίστε νέους αναγνώστες και φίλους
  • Αποκτήστε το δικαίωμα να προωθήστε την σελίδα σας μέσω διαφημιστικών banner στο web design forum
  • Αποκτήστε συνδέσμους και backlinks δωρεάν
  • Αυτόματη προωθηση του άρθρου σας, σε διάφορες ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης.