
Πώς Να Δημιουργήσουμε Το Δικό Μας Visual Brand


Zeoz
Το να ξεκινήσουμε μια επαγγελματική καριέρα είναι κάτι περισσότερο από το portfolio μας. Οι designers πρέπει να γνωρίζουν, επίσης, και λίγο από marketing. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τους ελεύθερους επαγγελματίες.
Σ’ αυτό το σημείο μπορούμε και θα βοηθηθούμε να σταθεροποιήσουμε τη δουλειά μας ή αντίθετα να τη χάσουμε.
Είναι σημαντικό να δημιουργηθεί ένα σταθερό brand για εμάς. Ας κοιτάξουμε τα κανάλια που χρησιμοποιούμε και πώς μας εντοπίζουν όταν είμαστε online, ας αποφασίσουμε πώς θέλουμε να μας εντοπίζουν και ποιο όνομα και εικόνα θα θέλαμε να έχουμε, και στη συνέχεια να το πραγματοποιήσουμε. Παρακάτω υπάρχουν μερικές συμβουλές για να ξεκινήσουμε.
Γραμματοσειρές και Χρώματα
Όλα ξεκινούν με το portfolio μας – τόσο σε έντυπη μορφή όσο και online. Και οι δύο εκδοχές θα πρέπει να έχουν την ίδια εμφάνιση και αίσθηση.
Αναπτύσσουμε και χρησιμοποιούμε μια παλέτα με σταθερά χρώματα και γραμματοσειρά για όλο το υλικό μας: τον ιστότοπο, το portfolio, το βιογραφικό, τις επαγγελματικές κάρτες μας, και άλλο διαφημιστικό υλικό. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα είναι ακριβώς τα ίδια. Αντίθετα, τα πάντα θα πρέπει να έχουν ένα ομοιόμορφο στυλ – το χρώμα και οι επιλογές του είδους είναι ένας πολύ απλός τρόπος για να το κάνουμε αυτό.
Γραμματοσειρές
Όταν πρόκειται για γραμματοσειρές, ας σκεφτούμε την γραμματοσειρά που θα επιλέξουμε για το όνομά μας, σαν το λογότυπο της μάρκας μας. Χρησιμοποιούμε κάτι που είναι ευανάγνωστο, αλλά αντανακλά την προσωπικότητα και το έργο μας – είτε είναι πολύχρωμο και διασκεδαστικό είτε πιο έντονο και σοβαρό. Εξετάζουμε το όνομά / μάρκα λογότυπου ως το στοιχείο εκείνο που πρέπει να εμφανίζεται σε όλα το υλικό μας.
Χρώματα
Ας εμμείνουμε σε μια ξεχωριστή παλέτα χρωμάτων. Χρησιμοποιούμε τους ίδιους κανόνες που θα τηρούσαμε κατά τον σχεδιασμό ενός σχεδίου σύμβασης και να επιμείνουμε σε μερικά χρώματα που αντιπροσωπεύουν την εργασία μας. Σκεφτόμαστε τα μέρη του portfolio που σκοπεύουμε να επιδείξουμε. Αν είναι φωτεινά και πολύχρωμα, βάζουμε ένα μαύρο και λευκό ή ουδέτερο φόντο για να αναδείξει το έργο. Επίσης, χρησιμοποιούμε ένα έγχρωμο φόντο για να εμφανιστεί το έργο που είναι πιο άτονο σε χρώμα.
Εικόνες
Βήμα 1: βγάζουμε μια επαγγελματική φωτογραφία του εαυτού μας, κατά προτίμηση ένα headshot. Δεν πρέπει να φαίνεται μόνο το κεφάλι, σαν φωτογραφία του σχολείου. Ωστόσο, δεν πειράζει αν δεν έχει την ποιότητα μιας επαγγελματικής εικόνας.
Διαλέγουμε μια εικόνα που μας αρέσει και τη χρησιμοποιούμε ως φωτογραφία σε οτιδήποτε είναι δημόσιο, χωρίς καμία εξαίρεση. Χρησιμοποιούμε την ίδια φωτογραφία σε όλα τα έντυπα, σε μέσα μαζικής ενημέρωσης που είναι online και μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Αποφεύγουμε τη συχνή αλλαγή της εικόνας μας. Η χρήση πολλαπλών φωτογραφιών ή αλλαγή συνεχώς μιας εικόνας μπορεί να κάνει εμάς και το στίγμα μας πιο δύσκολο για τους ανθρώπους να μας αναγνωρίσουν.
Σύνδεσμοι και SEO
Κατέχουμε το δικό μας όνομα. Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βεβαιωθούμε ότι στις αναζητήσεις online μας βρίσκουν και όχι κάποιον άλλο με το ίδιο ή με παρόμοιο όνομα.
Αυτό ισχύει τόσο για το όνομα που χρησιμοποιούμε επαγγελματικά (μερικές φορές αυτό μπορεί να είναι διαφορετικό από το πραγματικό μας όνομα) και το όνομα της επιχείρησής μας, εάν ισχύει. Μπορούμε να το κάνουμε αυτό με την αγορά μιας προσαρμοσμένης διεύθυνσης URL, αλλά δεν είναι απαραίτητο.
Θα πρέπει να εγγραφούμε νωρίς σε ορισμένες ιστοσελίδες ή να έχουμε ένα όνομα που να μην είναι “πάρα πολύ κοινό.” Αλλά αν χάσαμε την ευκαιρία να χρησιμοποιήσουμε μόνο το όνομά μας, δοκιμάζουμε μια παραλλαγή που θα καθιστά εύκολο να μας βρουν ή να εξετάσουμε την προσάρτηση επιπλέον λέξης ή γράμματος.
Social Media
Όταν πρόκειται για μέσα κοινωνικής δικτύωσης, η κατοχή του ονόματος μας είναι ακόμη πιο σημαντική. Δημιουργούμε διευθύνσεις URL για όλες τις επαγγελματικές αναφορές μας- και προσπαθούμε να χρησιμοποιούμε την ίδια φράση για το καθένα.
Ιδιωτικότητα
Στη συνέχεια, ήρθε η ώρα να καθαρίσουμε και να εξασφαλίσουμε τις ρυθμίσεις απορρήτου. Στο Facebook, αν ο λογαριασμός μας είναι δημόσιος, να γνωρίζουμε τι ανεβάζουμε και πώς αντανακλά στην εργασία μας – από τις φωτογραφίες μέχρι και τις ενημερώσεις κατάστασης.
Η λύση θα ήταν να έχουμε ένα ιδιωτικό, λογαριασμό για φίλους με μια δημόσια επιλογή subscribe. Με αυτό τον τρόπο, οι φίλοι και η οικογένεια μπορούν να δουν και να σχολιάσουν τις φωτογραφίες μας, αλλά μόνο οι επαγγελματικές πληροφορίες μας και οι δημόσιες αναρτήσεις μας εμφανίζονται στην εγγραφή ανατροφοδότησης.
Μπορούμε να διατηρήσουμε δημόσιους ή ιδιωτικούς λογαριασμούς στο Twitter. Εάν χρησιμοποιούμε ένα δημόσιο λογαριασμό. Είναι πιθανώς μια καλή ιδέα για να αποφύγουμε τα σχόλια σχετικά με τη θρησκεία ή την πολιτική και να αποστασιοποιηθούμε από ανάρμοστη γλώσσα και άδικη κριτική. Διότι είναι μέρος του στίγματος μας και δεν θέλουμε μελλοντικοί πελάτες να προσβληθούν.
Χρησιμοποιούμε τα social media για να επιδείξουμε την εργασία μας, αλλά και να είμαστε ανθρώπινοι. Συμμετέχουμε σε συζητήσεις και ευχαριστούμε τους ανθρώπους που τους αρέσει το έργο μας. Εάν ανησυχούμε για τα πνευματικά δικαιώματα και την κοινοποίηση, προσθέτουμε υδατόσημο με το λογότυπο ή την ιστοσελίδα μας πριν δημοσιεύσουμε και βάλουμε την ετικέτα πνευματικά δικαιώματα σε online στοιχεία του portfolio μας. Δεν χρειάζεται να έχουμε ένα λογαριασμό για κάθε δουλειά – χρησιμοποιούμε πλατφόρμες που μας αρέσουν ενώ παράλληλα προωθούμε το προσωπικό εμπορικό σήμα μας.
Επιδεικνύουμε το εμπορικό σήμα μας
Τίποτα δεν αναδεικνύει και προωθεί το εμπορικό σήμα μας καλύτερα απ’ ότι η καλή δουλειά. Η προώθηση από στόμα σε στόμα εξακολουθεί να είναι μία από τις κορυφαίες μεθόδους παραπομπής.
Εργαζόμαστε για τη δημιουργία μιας επιχείρησης που οι άνθρωποι θα είναι πιστοί. Σκεφτόμαστε τρόπους για να συνεχίσουμε να εξελισσόμαστε, να αλλάζουμε ή να επεκτεινόμαστε, να παραμένουμε αξιόπιστοι στον κλάδο μας και να εργαζόμαστε για να διασφαλίσουμε ότι το εμπορικό σήμα μας αντανακλά εμάς και την πελατειακή βάση μας.
Μπορούμε επίσης να επεκτείνουμε την εμβέλεια και το μήνυμα της μάρκας μας με το να συμμετέχουμε σε άλλες δραστηριότητες, όπως το blogging, γράφοντας για περιοδικά και άλλα έντυπα ή να εργαζόμαστε σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς ή ομάδες που εμπιστευόμαστε.
Το στυλ του σχεδιασμού μας λέει πολλά για το έργο που παράγουμε. Ας χρησιμοποιήσουμε αυτό το ύφος στο branding μας για να προσελκύσουμε πελάτες που έχουν παρόμοια οπτική με μας.
Τέλος, ας είμαστε κατανοητοί. Αυτό είναι ένα βασικό μέρος για την προσδοκία που έχουμε για το branding σας. Βεβαιωνόμαστε ότι όλο το branding μας περιλαμβάνει στοιχεία επικοινωνίας ή ένα σύνδεσμο με την προσωπική μας ιστοσελίδα.
Συμπέρασμα
Το κλειδί για τη δημιουργία ενός εμπορικού σήματος είναι η συνέπεια. Παρόλο που δεν μπορούμε να ελέγξουμε τα πάντα εκεί έξω, ασχολούμαστε με το τι μπορούμε να ελέγξουμε. Δημιουργούμε μια προσωπικότητα για τη δουλειά μας. Χρησιμοποιούμε εικόνες, θέματα και λέξεις για να προωθήσουμε τον εαυτό μας και τι κάνουμε.
Θυμηθείτε τους όλους – από τους δυνητικούς πελάτες έως τους εργοδότες – μας ψάχνουν πριν ακόμα επικοινωνήσουμε για πρώτη φορά. Τι θέλουμε να δουν;